To sølv til NJJK i Finnish Open

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 13. Des 2005

Originalt skrevet av: Mette Johansen

Fredag

Fredag morgen møtte ungdomslandslaget opp på Gardermoen kl 07.00. Det var 15 trøtte folk som skulle dra til Helsinki i Finland. Blant dem var Alek og meg(Mette) som utøvere og Lars som trener. For å komme dit vi skulle måtte vi ta fly, buss og tog. Når vi kom til hotellet la vi fra oss tingene og spiste på en restaurant som het Rosso. Ikke bra mat, etter min mening =P men men. Etter maten dro vi tilbake til hotellet og vi lå i seng kl "22.00".

Lørdag

nesten morning våknet vi av en fæl telefon som peip. Det var selveste sjefen, Andreas, som sa at vi skulle være nede om 20min for å spise frokost. Etter en god og solid frokost var vi opplagt til stevnet, og vi kom oss av gårde til stevnehallen. Vi hadde en felles oppvarming og så startet stevnet.

Aleksander:

Alek sin første kamp vant han overlegent over en russer på ippon. I andre kamp gikk han mot en finske og vant der også på ippon. I semifinalen møtte han en Estlender som han knuste og vant på ippon. I finalen gikk Alek full tid med en finsk utøver, Alek ledet med en koka ganske lenge, men rett før det var slutt fikk finnen en yoko og vant, så det ble en bra 2 plass på Alek. Litt surt, men en kjempebra plassering av Alek.

Meg:

I første kamp møtte jeg en estlender, og vant denne kampen ganske lett. Tok først å kaste estlenderen til en wazari og så holde henne fast til det ble en ippon. I andre kamp gikk jeg mot en svenske og kastet henne med en ko-uchi gari, som jeg fikk ippon på. Så var jeg i finalen, her møtte jeg en Russer og det gikk ganske bra. Det var ganske jevnt, men jeg ble kontra og tapte denne kampen. Så jeg fikk 2plass

Søndag

På søndagen var det en trening tidlig. Vi trente med masse gærninger i 1 ½ time, det var for det meste randori, og vi fikk god utbytte av denne trening. Etter at vi hadde trent fredig dro vi tilbake til hotellet, hentet bagasjen og dro ned til togstasjonen der toget gikk. Når togreisen var ferdig gikk vi langt for å finne et sted å spise. Og til slutt fant vi en grei kinesisk restaurant. Vi busset til flyplassen etter vi hadde spist. Derfra tok 14 av oss flyet tilbake til Gardermoen. Alek måtte ta et fly som mellomlandet i Stockholm, men det gikk bare fint.

Turen i finland var toppers ;) Og njjk fikk 2sølv.

Det er noen historier fra denne turen som vi holder for oss selv. Jeg nevner ting som