NJJK-ere ute på judotur i sommer: Referat fra May Linn

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 1. Aug 2006

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

Referat fra treningsleir i Casteldefels - Spania 1-9 juli, May Linn:

Seniorlandslaget tok i sommer en tur til Casteldefels, like ved Barcelona, for å delta på den årlige seniortreningsleiren. Det er fremdeles to NJJK-ere på seniorlandslaget: Gøril og undertegnede (May Linn). Gøril kunne dessverre ikke bli med men jeg dro nedover. Jeg visste det kom til å bli både slitsomt og gøy. Casteldefelsleiren er en av de hardere og lengre seniorleirene som varer helt fra søndag til fredag (6 dager). Vi trente i et lokale som lignet på et stort telt med noen vifter på sideveggene – ingen aircondition nei. I over 40 grader trente vi to økter pr dag på 1,5 time. Aldri har noen sett meg så svett etter noen trening, og aldri har jeg klart å drikke 2 liter sportsvann på 1,5 time før heller. De to første dagene var veldig harde, litt fordi jeg var litt tung i hodet men også fordi kroppen ikke var vant til slike forhold. Deretter begynte det å bli bedre og jeg fikk til mer og mer judo.

De som var med var: Esther (som stakkars ble syk første dagen men kom seg de siste to dagene), Albin, Martin, NTGbarna Kathrine og Arild og sist men ikke minst Coach Tron.

Mette, som også trener i Spania i sommer, kom innom i tre dager. Det var koselig. Hun kjempet hardt og kastet mange, selv om dette var en seniorleir – Blant annet kastet hun et par japanere på noen fine katagurumaer.

Det var ikke hvem som helst som hadde møtt opp på leiren, de beste jentene fra Japan var der, europamestere og olympiske mestere. Det var flest jenter på leiren og treningene ble delt opp i jente- og gutteparti. Vi så lite på gutta da vi mellom treningene måtte hvile.

Stranda lå rett ved. Nesten litt kjipt å være så nærme en strand og nesten ikke bruke den, men på en så hard treningsleir må man hvile ordentlig, ikke steke seg på en strand.

På onsdagen fikk vi fri på ettermiddagen/kvelden. Åaaaaah det var deilig for kroppen. Da ble det både bading og soling.

Torsdagen var jeg i toppform. Banket de jeg hadde fått bank av tidligere og herjet med europamesteren. Kastet hun på en ko-uchi.. hehe.. Hun var visst veldig sliten og hadde muligens feiret frankrikes fotballseier i semifinalen.. men allikevel... (-:

Kastet ganske mye denne dagen, blant annet ble både jeg og motstanderen min ganske overrasket da kroppen min bevegde seg helt perfekt inn i en venstre eri-seoi-toshi !

Siste dagen var kroppen utslitt, syre i armene, brannsår på armene (hehe sleit av meg to føflekker.. men de kommer vel dessverre tilbake), blåmerker og vondt både her og der. Det er jo sånn det skal være når man har vært på en hard leir. Albin har visst et par bilder av meg der jeg henger over et gelender med tunga ut.... Hvis det er de som kommer på trykk vil jeg bare forsikre dere om at jeg så mye bedre ut de andre dagene..

Til tross for at vi var slitne ble det allikevel litt moro på fredags kveld. Viser seg at katta er en kløpper på lufthockey. Esther og jeg fikk både danset salsa, pop og disco i tillegg til at vi ble spandert på brus hele kvelden.

På lørdagen tok vi en tur til Barcelona på sightseeing. Albin, Esther og jeg dro litt senere enn de andre.. litt fordi vi ville sove lenger og litt fordi Albin og jeg skulle dra direkte derfra til flyplassen samme kveld/natt. Barcelona er en fin by men man trenger mer enn en dag her.

Turen hjem var ganske så hektisk.. Da vi skulle be om regningen å dra fra tapasbaren begynte noen gjester å bråke med bartenderen vår. Det endte med knuste glass og trusler.. og ikke så enkelt å få betalt. Litt forsinket dro vi til t-banen mens politiet var på vei til baren. 7 stopp til togstasjonen der vi måtte være om litt over 40 minutter. Det skulle gå greit.. Men så.. rett før t-banen vår skulle komme... ble det full stopp på t-banen av ukjent årsak.... hehe kanskje en meteor? (intern). Opp på torget for å finne taxiholdeplass. Ikke akkurat lett å finne men vi fant den til slutt. Forsøkte å stoppe taxier midt i gata siden det begynte å haste noe skikkelig... det hjalp ikke – alle var opptatt. Prøvde å snike foran dama som sto foran oss i taxikøen.. men hun var skikkelig usympatisk og lot oss ikke komme foran. Endelig kom det en taxi til.. men nei .. den var opptatt. Med en mellomting mellom dådyrøyne og desperat blikk klarte jeg å overtale han til å kjøre oss allikevel.... Puh! Vi klarte å hente bagasjen 5 minutter før de stengte og var på siste flybuss få minutter etter. Vi fløy på natten og mellomlandet i Amsterdam. Der fikk de på rad 10 og 16 beskjed om å ikke boarde flyet.. vi satt på rad 10... heldigvis var det ikke verre enn at de kun måtte fikse noe der først.. På Gardermoen fikk vi bagasjen sist av alle... Men alt ordner seg. Kl. 11 var jeg hjemme i stua. (dro fra tapasbaren kl. 22).

Etter turen var det tid for et par dagers hvile. Bra og varm tur. Veldig bra trening. Moro.

Sommerhilsen fra May Linn

PS. Håper å finne bedre bilder derfra...