Styrets arbeide

Postet av Norsk Judo og Jiu-jitsu Klubb den 8. Aug 2006

Originalt skrevet av: May Linn Hystad

Sensitive saker vil ikke være en del av sammendragene.


Styret er alltid åpne for tilbakemeldinger på saker, forslag til hva styret skal ta opp, ris og ros.



I tillegg til å putte en lapp i den grønne forslagskassen kan man sende e-post til info@njjk.no.



Leieforhold:


Vi har på vårparten hatt en stor sak når det gjelder leieforhold da skolen plutselig ville ha leie fra oss etter at vi har vært her i nesten 30 år. NJJK har en kontrakt(funnet i våres i vårt nysorterte arkiv) med Oslo kommune Park og idrettsvesenet, ikke med skolen. Ved krav om leie skal Haugerud skole henvende seg til Oslo kommune Kultur- og idrettsetaten og ikke til klubben. Klubben skal ikke betale for leie av lokalene, dette skal ordnes mellom etatene.



Nytt skilt utenfor inngangsdøren:


Som dere sikkert vet er skiltet utenfor inngangsdøren ganske så nedslitt og stygt. Vi er derfor i gang med å anskaffe oss et nytt skilt. Vi ble på dette møte enige om form og farger. Vi håper skiltet er på plass innen nybegynnerstart.



Judo for synshemmede:


Vi har fått noen nye medlemmer av klubben som er svaksynte, som for tiden trener i et annet lokale med blant annet Therese og Marius som trenere. Opplegg og integrering til høsten i tillegg til mulige støttemidler undersøkes.



Rutiner:


Arbeidet med nedskriving av rutiner i et dokument er påstartet– Rutiner for den siste med nøkkel som går fra lokalet og den første som kommer samt rutine for utleie av lokalet er ferdige. Disse henges også opp ved inngangspartiet. Utarbeidelse av rutinen for bestilling og salg av drakter er under utarbeidelse samt diverse regnskapsrutiner.



Rekruttering:


Fokus på barn og unge. Flyer lages og distribueres. Muligheter for SFO undersøkes. Dugnad. Oppvisninger. Er i kontakt med ultra bryn senter angående oppvisning. Kommer reportasje i Knock out magazine.



Medlemsregistreringssystem på nett:


Under produksjon.



Dugnadsjobber og regnskap:


20% av dugnadspenger går til klubbens drift, resten øremerket til den grenen som utførte dugnaden. Hvis alle tre grenene er med går alle midlene til klubbens drift.



Informasjon og kommunikasjon:


E-postadressene til nøkkelbærere/trenere samles inn slik at vi får gitt ut informasjon om drift og felles arrangementer på en effektiv, enkel og billig måte. E-post sendes med adresser i blindkopifeltet.


Sammendrag fra styremøtene blir lagt ut som en nyhet.



Integrasjon av de tre grenene:


Jobbe for å få flere grener representert i komiteer. Felles arrangementer (fester, dugnader etc..)



Trenerrommet:


Styret har gjort en jobb med å kaste en del ting og rydde en del på trenerrommet. Rommet er tenkt brukt til kursrom og oppholdsrom for trenere samt til oppbevaring av leker og utstyr til treningen. Vi skal forsøke å skaffe gratis møbler ved å henvende oss til møbelbutikker i første gang i håp om å få noe nytt og fint. Bilder vil etter hvert komme opp på veggene.



Oslo kommune Kultur- og idrettsetaten:


Vi skal høre om Oslo kommune Kultur- og idrettsetaten kan støtte oss noe med tanke på driften – dopapir, lysrør etc.. + større ting som service av ventilasjon. Styret avtaler et møte med vår kontaktperson der.



Norway Cup:


Mye søppel ved inngangen da barna hadde brukt vinduet som søppelkasse. Flere i styret måtte rydde/få Norway cup-barna til å rydde. Sender en klage til Norway cup-ledelsen.



Komiteer:


Festkomiteen med Ole som leder, Agnar og Stine som medlemmer fungerer veldig bra. Lars Moland er også i denne komiteen men har hatt permisjon iom at han har vært i Afganistan.



Oppmann Judo:


Ole har tatt over rollen som oppmann for judodelen etter May Linn. Oppmannen sørger i korte trekk for at lapper angående arrangementer innen judo blir hengt opp og delt ut + alt det praktiske rundt påmelding og koordinering av trenere og transport. Vi gleder oss til å se Ole i aksjon.


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.